معرفی دانشکده

سنگ بنای آموزش عالی در شهرستان رفسنجان با تاسیس مجتمع آموزش عالی بهداشت‌کاران دهان و دندان در مقطع کاردانی در سال ۱۳۶۱نهاده شد. در سال ۱۳۶۵دانشکده علوم پزشکی رفسنجان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کرمان فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد. در سال ۱۳۷۱پس از اخذ موافقت اصولی جهت تبدیل مجتمع آموزشی بهداشت‌کاران دهان و دندان به دانشکده دندانپزشکی، سرانجام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی رفسنجان تاسیس گردید.

 دانشکده پزشکی از سال ۱۳۶۵با پذیرش ۸۸ دانشجوی پزشکی آغاز به کار کرده است. . در حال حاضر  دانشجویان رشته پزشکی عمومی،  کارشناسی ارشد رشته های  بیوشیمی بالینی، علوم تشریح ، ایمونولوژی و فیزیولوژی هم چنین مقطع دستیاری شامل رشته های بیماریهای داخلی، بیهوشی، رادیولوژی و کودکان  مشغول تحصیل می باشند . در حال حاضر بیش از 690 دانشجو در مقاطع مختلف دوره پزشکی عمومی در این دانشکده مشغول به تحصیل می‌باشند

چشم انداز:

تلاش این دانشکده بر آن است که باتوجه به چشم انداز بیست ساله نظام و با بکارگیری روش های نوین آموزشی وانجام پژوهش های کاربردی بر اساس احتیاجات منطقه ای نقشی محوری در تولید و اشاعه علم پزشکی داشته وهمچنین دانش آموختگانی تربیت نماید که متعهدانه بالاترین سطح خدمات سلامت را به  جامعه ارائه نمایند.

 

رسالت اصلی دانشکده پزشکی آموزش و تربیت دانشچویان متعهد و کارآمد در کلیه مقاطع با در نظر گرفتن عدالت آموزشی و نیز عدالت در تامین نیاز های سلامت جامعه با اولویت نیاز های منطقه ای و در راستای نظام ارایه خدمات سلامت بر اساس اسناد بالادستی، ارزش ها و پاسخ گویی اجتماعی و دستاورد های نوین پزشکی با مشارکت ذینفعان (اصلی و سایر) و یا در نظرگرفتن جوانب فراهم آوری  سلامت است که به تربیت دانش آموختگان توانمند برای ایفای نقش موثر در ارتقای حرفه ای از طریق بهره گیری از دستاورد های نوین پزشکی، نوآوری در تجهیزات، روشها، دانش پزشکی و آموزش پزشکی با رویکرد یادگیری مستمر، آمادگی تحصیل در مقاطع بعدی منجر گردد. از طرفی تولید علم از طریق پژوهش را هدایت نماید.

اصول و ارزش ها:

1- اتکا بر مبانی دینی، فرهنگی واصل عدالت محوری در امور

2-رعایت اخلاق حرفه ای

3- مدیریت منابع مالی وسازمان دهی نیروی انسانی در جهت جلب رضایت خدمت گیرندگان و خدمت دهندگان

4- مراقبت در حفظ و به کارگیری مناسب منابع و حساسیت در برابر اتلاف آن

5- قانون مداری و کیفیت گرایی و دانش محوری

6- ارجحیت بخشیدن به پیشگیری نسبت به درمان

هدف کلی:

تربیت نیروی انسانی که بتوانند در جهت تامین، حفظ و ارتقاء سلامت جسمی، روحی- روانی و اجتماعی فرد، خانواده و جامعه تلاش نمایندوهمچنین تلاش جهت توانمندی سازی فراگیران برای یادگیری مادام العمر و تلاش برای آموزش بین حرفه ای صورت پذیرد.

اهداف جزئی:

اسفاده از شیوه های نوین در آموزشی پزشکی در جهت کسب دانش نظری، توانمندی های عملکردی ومنش حرفه‌ای و اخلاق پزشکی دز سطح حرفه ای

2- آموزش بر اساس پزشکی مبتنی بر شواهد

3-توجه به حوزه آموزش مبتنی بر جامعه

4-تبادل دانشجو واستاد با دانشکده های پزشکی سایر کشورها

5-تلاش در جهت افزایش ارتقا دانشکده وکسب اعتبار بین المللی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معرفی دانشکده